Verzendmethoden en levertijd

Verzending

Optie 1

  • DHL bezorgt op andere tijden dan de gewone post.
  • Wij hebben geen invloed op het tijdstip van bezorgen.
  • Indien u niet thuis bent, zal de vervoeder het pakket een dag later opnieuw aanbieden.
  • DHL hanteert vier afleverpogingen ( 2 x ‘s-middags en 2 x ‘s-avonds )

Vragen?
Mocht u vragen/klachten hebben over DHL, de bezorging of anderszins, dan kunt u telefonisch contact opnemen via 0900 222 21 20 ( zendingen die beginnen met 3S… ) of 088 – 0552000 ( zending die beginnen met JVGL… ) Bekijk hier de pagina van de DHL Klantenservice voor particulieren ( zendingen die beginnen met 3S… ) of bedrijven ( zending die beginnen met JVGL… )

 

Op het moment dat we uw bestelling hebben aangeboden bij PostNL België u via e-mail een bericht wanneer uw pakket is opgenomen in het sorteerproces en een Track&Trace code waarbij u de mogelijk hebt om uw bestelling te volgen.

Houdt u alstublieft rekening met het volgende:

  • Bezorging van maandag tot en met zaterdag
  • Bezorging aanpassen na een eerste keer niet thuis naar een dag van je voorkeur.
  • Twee bezorgpogingen, daarna zeven dagen op een PostNL-locatie
  • Je kan ervoor kiezen je pakket te laten leveren op één van de 1000 PostNL-locaties (dit kan enkel als de webshop waar je bestelt deze optie aanbiedt).

Bent je niet thuis wanneer de bezorger langskomt? Geen nood, dan komt hij graag een tweede keer langs. Of misschien zijn uw buren wel thuis en kunnen wij uw pakket daar bezorgen?

Als dat alles niet lukt, bewaren wij uw pakket zeven dagen op de dichtstbijzijnde PostNL-locatie. Bekijk alle PostNL-locaties in de handige locatiewijzer.

Mocht u een probleem/klacht hebben over PostNL België, dan verwijzen we u graag naar de de website van PostNL België.

Optie 2

Wij hebben onze leverancier opdracht gegeven om uw bestelling voor ons te versturen. Aangezien zij gebruik maken van verschillende vervoersbedrijven hebben wij geen extra informatie zoals track&trace om uw bestelling te volgen, maar u kunt er van uitgaan dat op het moment dat u van ons via e-mail heeft doorgekregen dat uw bestelling is verzonden, deze de eerstvolgende werkdag bij u wordt aangeboden.

Algemeen

Bestellingen tot 90 kg worden afgeleverd in dozen (max. 30 kg per doos) door DHL. Bestellingen boven 90 kg worden afgeleverd op een pallet (uitgezonderd de Waddeneilanden in NL) door DHL. De bestelling wordt gelost daar waar de vrachtwagen kan komen. Indien u niet aanwezig kunt zijn bij het lossen, dan kan nooit aanspraak worden gemaakt op de gekozen losplaats.
Mocht bij uitlevering van uw bestelling blijken dat het pakket beschadigd is, neem het pakket dan niet aan en laat het door de koerier terugsturen. Indien de uitlevering uwerzijds, om wat voor reden dan ook, wordt geweigerd dan kan de overeenkomst worden ontbonden en de door u gemaakte kosten worden gecrediteerd met aftrek van alle gemaakte transportkosten aangevuld met € 15,00 administratiekosten.

Verzendkosten

De verzendkosten zijn afhankelijk van van het totale gewicht en wordt tijdens het bestelproces automatisch berekend.

De verzendkosten (excl. BTW) bedragen:

Nederland

Gewicht Kosten Uitlevering per Uitlevering via
Pakket < 10kg € 5,50 per pakket doos DHL
Pakket 10 – 30kg € 8,95 per pakket dozen DHL
Product > 30kg € 38,50 pallet DHL
Product > 80cm € 8,95 per pakket verpakking DHL
Orderbedrag > € 750 Franco / Gratis dozen of pallet DHL

België

Gewicht Kosten Uitlevering per Uitlevering via
Pakket < 30 kg € 5,95 per pakket doos PostNL België
Pakket 30 – 60 kg € 11,90 per pakket dozen PostNL België
Pakket > 60 kg € 61,50 pallet DHL
Orderbedrag > € 750 Franco / Gratis dozen of pallet PostNL België / DHL

Levertijd

Standaard producten

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst en bevestigd ontvangt u per omgaande een orderbevestiging per e-mail, waarin u een specificatie vindt van hetgeen u heeft besteld en de aanvullende gegevens zoals u die heeft ingevuld. Pakketten worden doorgaans binnen 1-2 werkdagen afgeleverd op het door u opgegeven afleveradres. Mocht uw product onverhoopt niet voorradig zijn dan nemen we contact met u op om de opties te bespreken.

Maatwerk producten

Indien u heeft gekozen voor een product dat op maat voor u moet worden gemaakt, dan moet u rekening houden met een levertijd van 10 werkdagen. In verband met het maatwerk dat verricht moet worden, dient de aanschafprijs van uw afdekzeil of fijnmazig net op maat vooraf aan ons te worden voldaan. Dit om teleurstellingen te voorkomen. Wij vragen hiervoor uw begrip. De levertijd van deze 10 werkdagen vangt aan op het moment dat het aanschafbedrag op onze rekening is bijgeschreven.